Az Ubisoft 2025 májusában jelentette be, hogy több nagyszabású játékprojektjét is elhalasztja a 2026-2027-es időszakra, miután alaposan felülvizsgálta fejlesztési ütemtervét. Ez a stratégiai döntés jelentős hatással lesz a vállalat jövőjére, kiadási portfóliójára és pénzügyi kilátásaira. Az alábbiakban részletesen elemezzük az Ubisoft közép- és hosszútávú terveit, várható játékkiadásait, és az ezek mögött álló üzleti stratégiát.
A játékfejlesztések elhalasztásának döntése nem előzmény nélküli. Az Ubisoft vezérigazgatója, Yves Guillemot a vállalat 2024-25-ös pénzügyi évének eredményeit bemutató közleményben indokolta meg a lépést:
A fejlesztési ütemtervünk alapos felülvizsgálata után úgy döntöttünk, hogy további fejlesztési időt biztosítunk néhány legnagyobb produkciónknak a siker legjobb feltételeinek megteremtése érdekében
Ennek eredményeként a 2026-27-es és 2027-28-as pénzügyi években jelentős tartalmak érkeznek majd a vállalat legnagyobb márkáitól.
A halasztás mögött álló fő motiváció az Assassin's Creed Shadows sikere, amely két késleltetés után jelent meg 2025 márciusában, s amelynek fejlesztési ideje alatt a játék minőségét javító változtatásokat hajtottak végre. Guillemot szerint ez "jó döntés volt egy valóban erős minőség biztosítása érdekében". A Shadows a franchise történetének második legjobb első napi eladásait produkálta, és rövid időn belül elérte a 3 millió játékost is. Ez a siker arra ösztönözte az Ubisoftot, hogy hasonló megközelítést alkalmazzon más kiemelt projektjei esetében is.
Az Ubisoft nem nevezte meg konkrétan, mely játékok kerültek késleltetésre, de Guillemot nyilatkozata alapján ezek a vállalat öt legfontosabb márkájából származnak: Assassin's Creed, Far Cry, Rainbow Six, The Division és Ghost Recon. Az iparági bennfentesek és elemzők szerint az alábbi címek várhatók ebben az időszakban:
Assassin's Creed Hexe: A projekt, amely várhatóan 2026-ban jelenik meg, egy "nagyon különböző Assassin's Creed játék" lesz az Ubisoft leírása szerint. A játék tematikáját tekintve a rajongói spekulációk német boszorkányperekkel kapcsolatos történetre utalnak.
Assassin's Creed IV: Black Flag Remake: A Project Obsidian kódnéven futó projekt, amely az eredeti 2013-as Black Flag alapos újragondolása lesz.
Másik Assassin's Creed Remake: Stardust kódnévvel egy további remake is készül a szériában.
Új szerepjátékos Assassin's Creed: A jelentések szerint egy újabb RPG-stílusú Assassin's Creed cím is várható.
Far Cry 7: A Project Blackbird kódnéven fejlesztett folytatás a sikeres nyílt világú FPS sorozatnak.
The Division 3: Az online lövöldözős RPG sorozat harmadik fő része.
Új Ghost Recon cím: A taktikai lövöldözős játéksorozat legújabb része.
Splinter Cell Remake: A kultikus lopakodós játék újragondolása, amely várhatóan 2025 és 2026 között jelenik meg.
Rayman Remake: A platformjáték-sorozat klasszikusának felújított változata.
Beyond Good and Evil 2: A hosszú ideje fejlesztés alatt álló, 2008 óta beharangozott játék, amely előzményként szolgálna a 2003-as eredetihez.
Új IP, második világháborús kiemelési lövöldözős játék: Egy teljesen új franchise, amely 2026-2027 körül várható.
Az Ubisoft pénzügyi tervei szorosan kapcsolódnak a játékkiadási ütemtervhez. A vállalat a következő kulcsfontosságú pénzügyi célokat tűzte ki:
A 2026-27-es pénzügyi évben várhatóan visszatérnek a pozitív nem-IFRS működési eredményhez és a pozitív szabad cash flow generálásához.
Az Ubisoft sikeres költségcsökkentő programot hajtott végre, amely a tervezett 200 millió eurós megtakarítást érte el, és további legalább 100 millió eurós megtakarítást terveznek a következő két évben a strukturális hatékonyság növelése érdekében.
A korábban bejelentett Tencent-partnerség részeként az Ubisoft új leányvállalatot alapít, amely a három legnagyobb márka (Assassin's Creed, Far Cry és Rainbow Six) kezelésért felel. A Tencent 1,16 milliárd eurót fektet be ebbe az új leányvállalatba, körülbelül 25%-os gazdasági részesedést szerezve.
A játékok késleltetésén túl az Ubisoft jelentős szervezeti változásokon megy keresztül:
Az újonnan létrehozott leányvállalat, amelyet a Tencent támogat, olyan prioritásokra összpontosít, mint "a narratív vezérelt szóló élmények minőségének javítása", "az élő szolgáltatási kínálat bővítése gazdagabb többjátékos funkciókkal és gyakoribb tartalomfrissítésekkel", valamint "alulreprezentált piacok, például a mobil és Kína megcélzása".
Az Ubisoft elkötelezett a játékok minőségének javítása mellett, miután felismerte, hogy a hosszabb fejlesztési ciklusok jobb minőségű játékokhoz vezethetnek. A korábbi címek, mint például az erősen bugos Assassin's Creed Unity, szenvedtek a gyors fejlesztési ciklusoktól.
A vállalat létszáma jelentősen csökkent az elmúlt évben, 1230 fővel kevesebb alkalmazottat foglalkoztat. 2022 szeptembere óta összesen körülbelül 3000 elbocsátás történt a költségcsökkentési program részeként.
Az Ubisoft 2026-2027-es stratégiája egyértelműen a minőség előtérbe helyezésére és a pénzügyi stabilitás helyreállítására összpontosít. A játékok késleltetésével a vállalat több időt biztosít a fejlesztőcsapatoknak a címek csiszolására, ami jobb játékélményt eredményezhet a rajongók számára. A Tencent-partnerség és a szervezeti átalakulás új lehetőségeket nyit meg a vállalat számára, különösen az ázsiai piacokon.
Az Ubisoft előretekintése alapján a 2026-2027-es időszak kritikus lesz a vállalat jövője szempontjából, amikor több nagyszabású játékprojekt is piacra kerül, és várhatóan helyreáll a cég pénzügyi egészsége. A rajongóknak azonban türelemmel kell lenniük, mivel számos várva várt cím megjelenése tovább tolódik, de az Assassin's Creed Shadows sikere alapján ez a türelem kifizetődő lehet a jobb minőségű játékélmény formájában.
A PlayStation 5 négy éve alatt számtalan kiemelkedő játékkal gazdagodott, a platformjátékoktól kezdve a horrorjátékokon és az akciójátékokon át a szerepjátékokig
A hivatalos Supercross videojáték teljesen újjáépített változata 2025. április 10-én jelenik meg PlayStation®5, Xbox Series X|S és PC platformokon a Steamen és az Epic Games Store-on keresztül
A PlayStation Plus 2025. áprilisi kínálata egy változatos csomag, amely különböző játékstílusokat és élményeket kínál