A Warner Bros. Games 2025-ös tervei

Ez az összefoglaló részletesen bemutatja a vállalat 2025-ös stratégiáját, a franchise-okra való fókuszálás új irányelveit, valamint a nyereségesség visszaszerzésére irányuló erőfeszítéseit

Egy szuper fotó a szerzőről
Mark De Leon
 | 2025. március 3., H
A Warner Bros. Games 2025-ös tervei

A Warner Bros. Games jelentős átalakításon megy keresztül 2025-ben, miközben a vállalat igyekszik helyrehozni a 2024-es csalódást keltő év pénzügyi eredményeit és újrapozicionálni magát a videojáték-piacon. A kiadó 2025. február végén drámai lépésekről tájékoztatta a nyilvánosságot, amikor bejelentette három stúdió bezárását és a Wonder Woman videojáték törlését. Ez az összefoglaló részletesen bemutatja a vállalat 2025-ös stratégiáját, a franchise-okra való fókuszálás új irányelveit, valamint a nyereségesség visszaszerzésére irányuló erőfeszítéseit.

Jelentős stúdió-bezárások és projekttörlések

A Warner Bros. Games 2025 februárjában jelentette be, hogy bezárja a Monolith Productions, a Player First Games és a WB Games San Diego stúdiókat. A döntésről JB Perrette, a Warner Bros. Discovery globális streaming és játékokért felelős elnök-vezérigazgatója értesítette az alkalmazottakat, aki egy belső e-mailben "kiábrándító 2024-es évről" beszélt. A stúdiók bezárásával egyidejűleg a vállalat törölte az összes folyamatban lévő projektjüket, köztük a legjelentősebbet, a 2021 óta fejlesztés alatt álló Wonder Woman játékot is.

A Monolith Productions bezárása különösen fájdalmas veszteség a játékipar számára, hiszen a stúdió olyan kritikailag elismert címeket készített, mint a Middle-earth: Shadow of Mordor és a Shadow of War, amelyek innovatív Nemesis-rendszerükkel forradalmasították a játékmenetet. Ez a rendszer, amely szabadalmi védettséget élvez 2036-ig, lehetővé tette a játékosok számára, hogy egyedi kapcsolatot alakítsanak ki az ellenfelekkel, akik megjegyezték a játékos harci stílusát és ehhez igazították taktikájukat. A Wonder Woman játék fejlesztése már több mint 100 millió dollárba került, és a Bloomberg jelentése szerint 2023 elején újraindították a projektet, más irányt adva neki.

A Player First Games, amely a MultiVersus játékot fejlesztette, és a WB Games San Diego, amely egy be nem jelentett AAA free-to-play multiplatform játékon dolgozott, szintén áldozatul estek a költségcsökkentési intézkedéseknek. A vállalat közleménye szerint ezek a bezárások "stratégiai irányváltást tükröznek, és nem a csapatok vagy a bennük rejlő tehetség minőségét kérdőjelezik meg".

Új stratégiai fókusz a kulcsfontosságú franchise-okra

A Warner Bros. Games 2025-ös stratégiájának központi eleme, hogy erőforrásait négy kulcsfontosságú franchise-ra összpontosítja: Harry Potter/Hogwarts Legacy, Mortal Kombat, DC-univerzum (elsősorban Batman) és a Trónok harca (Game of Thrones). Ezek a franchise-ok mind több mint 1 milliárd dolláros fogyasztói eladást generáltak korábban, így a vállalat ezekre építi jövőjét.

A részvényeseknek küldött levélben a vállalat kiemelte, hogy a játékrészleg "stratégiai differenciálóként" működik, mivel a WB Games stúdiói hozzáférhetnek a médiavállalat tulajdonában lévő számos népszerű IP-hez4. Különösen büszkék a Hogwarts Legacy sikerére, amely 2023 egyik legjobban fogyó játéka lett – egy olyan eredmény, amelyet az elmúlt 15 évben csak három másik franchise ért el.

Az új stratégia lényege a "kevesebb, de nagyobb hatású franchise" megközelítés, amely JB Perrette szerint lehetővé teszi, hogy a vállalat "visszanyerje hitelességét a prémium játékok piacán". Bár a DC univerzumból a Wonder Woman játék törlésre került, a vállalat továbbra is tervez Batman-központú egyjátékos módú játékokat és más DC karaktereket felvonultató címeket. Egyes jelentések szerint a Rocksteady Studios, a Suicide Squad: Kill the Justice League fejlesztője, már egy új egyjátékos Batman játékon dolgozik.

Pénzügyi helyreállítás és nyereségességi célok

A Warner Bros. Games 2024-ben súlyos pénzügyi nehézségekkel küzdött, részben az olyan címek kudarca miatt, mint a Suicide Squad: Kill the Justice League, a MultiVersus és a Harry Potter: Quidditch Champions. A Bloomberg jelentése szerint a vállalat játékrészlege 2023-ban 300 millió dolláros veszteséget könyvelt el, ami az ismétlődő kereskedelmi kudarcok és a játék mint szolgáltatás (games as a service) modellre összpontosító stratégia sikertelenségének eredménye.

A Warner Bros. Games egyértelműen kommunikálta, hogy 2025-ben újra nyereségessé kívánja tenni játékrészlegét. JB Perrette nyilatkozata szerint:

2025-ben újra nyereségesek leszünk. A kívánt nyereségességet még két-három évig nem fogjuk elérni. A vállalat úgy tervezi, hogy a játékrészleg 2025-ben visszatér a nyereségességhez, és az elkövetkező években "jelentősebb növekedési tényezővé" válik

A pénzügyi helyreállítási stratégia része a mobiljátékokból származó bevételek növelése is, amely fontos eleme lesz a 2025-ös terveknek. Az új üzleti modell célja a stabilabb és kiszámíthatóbb bevételi források biztosítása, kevesebb, de jobb minőségű játék fejlesztésével.

A Warner Bros. Discovery tágabb vállalati kontextusa

A Warner Bros. Games 2025-ös tervei egy szélesebb körű vállalati átszervezés részét képezik. 2024 decemberében a Warner Bros. Discovery bejelentette, hogy új vállalati struktúrát hoz létre, amely két különálló működési divízióból áll: Global Linear Networks és Streaming & Studios. Az átszervezés célja a "stratégiai rugalmasság fokozása és a részvényesi érték növelése", a teljes implementációt pedig 2025 közepére tervezik.

Ez a vállalati átalakítás közvetlenül érinti a játékrészleget is. A Warner Bros. Discovery nemzetközi terjeszkedése, beleértve a sanghaji Harry Potter témaparkot is, valamint a vállalat adósságcsökkentési erőfeszítései és streaming stratégiája mind befolyásolják a játékfejlesztési prioritásokat9. A vállalat Streaming & Studios divíziója, amely a játékrészleget is magában foglalja, a növekedésre és a befektetett tőke erős megtérülésére összpontosít.

A vezetőségben is jelentős változások történtek, David Haddad, a Warner Bros. Games korábbi elnöke 2025 januárjában lemondott posztjáról, részben a Suicide Squad és a MultiVersus kudarca miatt. A Bloomberg jelentése szerint Haddad vezetői stílusa problémákat okozott, a fejlesztők arról számoltak be, hogy "hónapokba telt, mire választ kaptak tőle vagy csapatától", és hogy az egész játékrészleg "valódi irány nélkül" működött, miközben csak a trendeket követték.

Kilátások és következtetések

A Warner Bros. Games 2025-ös stratégiai átalakítása tükrözi a vállalat elkötelezettségét a hosszú távú nyereségesség és növekedés iránt, még ha ez rövid távon fájdalmas döntésekkel is jár. A négy kulcsfontosságú franchise-ra való összpontosítás logikus lépés, figyelembe véve ezek bizonyított piaci sikerét és rajongói bázisát. A Hogwarts Legacy például megmutatta, hogy a megfelelő IP-vel és fejlesztői csapattal a vállalat képes kivételes sikereket elérni.

A stúdiók bezárása és a projektek törlése aggasztó tendencia a játékiparban, amely 2023-2024 során sok más kiadót és fejlesztőt is érintett. A Warner Bros. Games esetében azonban ezek a lépések egy átgondolt stratégia részét képezik, amely remélhetőleg stabilabb alapokat teremt a jövőbeli növekedéshez.

A 2025-ös év kritikus lesz a Warner Bros. Games számára, mivel bizonyítania kell, hogy új stratégiája működőképes és visszavezeti a vállalatot a nyereségességhez. A játékosok szempontjából ez azt jelenti, hogy kevesebb, de remélhetőleg magasabb minőségű Warner Bros. játékra számíthatnak, amelyek a vállalat legerősebb IP-ire épülnek. Bár a Wonder Woman játék elvesztése csalódást keltő, különösen a Monolith Productions Nemesis-rendszerének innovatív potenciálja miatt, a vállalat jövőbeli Batman és egyéb DC-játékai, valamint a Harry Potter, Mortal Kombat és Trónok harca franchise-ok új címei izgalmas lehetőségeket kínálnak a rajongók számára.

Hírek


Ez még érdekelhet

Borítókép
Játék1/28/2025
Space Engineers 2 a várva várt Sandbox folytatás, elindul a Steam Early Access-en

Az eredeti játék még mindig az egyik legnagyobb műhelynek ad otthont a Steamen, tele a világ minden tájáról érkező játékosok hihetetlen alkotásaival

Borítókép
Teszt1/8/2025
Keychron K3 - mobilitás a fókuszban

Akinek egy olyan billentyűzetre van szüksége amit bármikor berakhat a táskába és Android/Mac/Windows kompatibilis megfűszerezve egy kis RGB világítással és mechanikus kapcsolókkal, az helyen van.

Borítókép
Játék2/23/2025
A Ubisoft márciusban tervezi bemutatni a Rainbow 6 Siege X-et, „új korszakot” ígérve

Az összes részletet a március 13-i Rainbow Six Siege X Showcase eseményen mutatják be, ahol az új audiovizuális elemek működés közben is láthatóak lesznek.