A Star Wars Zero Company egy fejlett, körökre osztott taktikai játék, amelyet a Bit Reactor (korábbi XCOM-fejlesztők) és a Respawn Entertainment közösen készít a Lucasfilm Games felügyelete alatt. A játék a klónok háborújának alkonyán játszódik, és egy elit, heterogén csapat kalandjait mutatja be, amelynek célja, hogy megállítson egy galaxisméretű fenyegetést. A 2026-ban várható cím a taktikai műfaj újjászületését hozhatja a Star Wars univerzumba.
A Bit Reactor csapata, amely korábban az XCOM 2 és XCOM: Chimera Squad fejlesztésében vett részt, a játék mechanikáiért felelős. A történet és a karakterek kidolgozásában a Respawn Entertainment (a Star Wars Jedi sorozat alkotói) és a Lucasfilm kreatív csapata működött együtt. A játék narratíváját részben az Andor és a Zsivány Egyes sorozatok politikai drámája inspirálta, valamint a klasszikus XCOM-sorozat taktikai elemei.
A játékot először a 2025-ös Star Wars Celebration Japán rendezvényen mutatták be, ahol részletes panelek keretében bemutatták a karaktereket és a játékmenetet. A Star Wars Zero Company 2026-ban érkezik PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X|S-re.
A játékosok Hawks nevű ex-köztársasági tisztet irányítják, aki a Zero Company nevű magáncsapat parancsnoka. A csapat tagjai között találhatóak:
A játék körökre osztott harcrendszere hasonlít az XCOM-hoz, de a Star Wars elemekkel gazdagítva:
A küldetések között a játékosok a Kafrene Gyűrűjén található The Den nevű bázison szervezik újra csapatukat. Itt a következő tevékenységek érhetők el:
A játék a klónok háborújának utolsó szakaszában játszódik, közvetlenül az Umbara-i csata után. A küldetések során felkereshető helyszínek között szerepelnek:
A történet egy árnyék-háborúra fókuszál, amelyet sem a Köztársaság, sem a Szeparatisták hivatalos erői nem képesek megvívni. A Zero Company célja, hogy felfedje és semlegesítse a „romlás” nevű titokzatos fenyegetést, amely biológiai és technológiai fertőzést terjeszt. A játékos döntései (pl. küldetések kiválasztása, szövetségek kialakítása) befolyásolják a cselekményt és a karakterek sorsát.
A játék a Unreal Engine 5 motoron fut, és kiemelkedik részletes karaktermodellezésével, valamint a dinamikus fény- és árnyékeffektekkel. A harcjelenetekben a destrukciók (pl. rombadőlt épületek) valósághűen viselkednek, és taktikai lehetőségeket nyitnak.
A zenét Gordy Haab (Star Wars Battlefront sorozat) komponálta, míg a hanghatásokért a Skywalker Sound stúdió felelős. A klónok és droidok hangjai a filmekből ismert mintákra épülnek.
A játék teljes magyar szinkronnal és felirattal lesz elérhető, valamint akadálymentesítési opciókat is tartalmaz (pl. színvak mód, egyszerűsített irányítás).
A rajongók dicsérik a karakterdiverzitást és a történet komor hangvételét, amely előremutatónak tűnik a Star Wars játékok között. Különösen népszerű a Tel karaktere, aki a franchise első Tognath Jedi padavanja.
Egyes játékosok aggódnak a Jedi egyensúly miatt – attól félnek, hogy a karakterek túl erősek lehetnek a taktikai elemek rovására. Emellett vitatott a microtransaction-ök szerepe, bár a fejlesztők hangsúlyozták, hogy a játék teljes árú, egyszeri vásárlású lesz.
A Star Wars Zero Company ambiciózus keveréket kínál a kemény taktikai harcok és a mély narratívák világából. A Bit Reactor és a Respawn együttműködése ígéretes alapot teremtett egy olyan játéknak, amely tiszteletben tartja a franchise gyökereit, miközben új utakra tér. A 2026-os megjelenésig várható további részletek a karaktertestreszabásról és a többjátékos módokról.
A játék sikerének kulcsa a stratégiai mélység és a karakterdrámák harmonikus egyensúlya lesz. Ha a fejlesztők ezt elérik, a Zero Company nemcsak a Star Wars-, hanem a taktikai műfaj klasszikusai közé emelkedhet.
A díjnyertes 2,5D-s akció-platformer fizikai kiadása már előrendelhető PlayStation 5-re
Igyenes frissítések és epikus bővítések várnak a félelmet nem ismerő Bohemia lovagjaira
Az eredeti játék még mindig az egyik legnagyobb műhelynek ad otthont a Steamen, tele a világ minden tájáról érkező játékosok hihetetlen alkotásaival